KOMUNIKACJA Z mieszkańcami


Strona internetowa Miasta Pruszkowa to miejsce, w którym zarówno mieszkańcy, przedsiębiorcy jak i lokalni działacze znajdą szereg ważnych informacji i aktualności. W 2021 r. na stronie internetowej miasta zamieszczano aktualności i komunikaty oraz liczne zaproszenia na wydarzenia organizowane przez miasto osiedla oraz organizacje pozarządowe.


Statystyki MIEJSKEJ strony internetowej w 2021 r.:


  • 1.028 dodanych artykułów;

  • 1.309.479 odsłon strony;

  • 424.161 użytkowników odwiedzających stronę;

  • 412.317 nowych użytkowników odwiedzających stronę;

  • 01:36 - średni czas trwania sesji na stronie miasta.


Na stronie internetowej miasta funkcjonował e-urząd, w ramach którego umożliwiono dokonywanie płatności elektronicznych w ramach systemu e-płatności. Mieszkańcy miasta mogli bezpośrednio zadać pytanie do prezydenta lub do poszczególnych wydziałów Urzędu Miasta. Umożliwiono mieszkańcom zgłaszanie uwag i problemów oraz opinii na temat bieżącej pracy urzędu.


Strona internetowa Miasta Pruszkowa


Dodatkowo miasto prowadziło miejski profil w serwisie społecznościowym Facebook Miasto Pruszków. Na profilu FB zamieszczano materiały informacyjne poświęcone działalności samorządu oraz jego jednostek organizacyjnych (m.in. szkół, spółek itp.), jak i treści promocyjne np. fotorelacje z wydarzeń czy materiały filmowe. Miejski profil serwisu społecznościowego Facebook to dla wielu mieszkańców bardzo ważne i podstawowe źródło informacji o bieżącej pracy, wydarzeniach oraz planach miejskiego samorządu i jednostek organizacyjnych. Informacje publikowane tam, trafiają do tysięcy mieszkańców miasta oraz wielu innych internautów. Dodatkowo facebook służy jako platforma służąca wymianie informacji pomiędzy mieszkańcami, a urzędem.


Statystyki MIEJSKIEGO profilu facebook w 2021 r.:


  • 730 dodanych postów;

  • 13.148 użytkowników obserwujących profil miejski.


Dodatkowo, miejski profil Instagram w 2021 r. obserwowało 2.633 użytkowników.


Usługa „Newsletter Miasta Pruszkowa”.


W 2021 r. do mieszkańców miasta wysłano łącznie 65 newsletterów. Usługa „Newsletter Miasta Pruszkowa” umożliwia osobom zainteresowanym automatyczne otrzymywanie informacji o mieście. Na zebrane adresy e-mail rozsyłane są informacje dotyczące informacji promocyjnych, komunikatów, aktualności i powiadomień o wydarzeniach.


4 nowe aplikacje umożliwiające i ułatwiające załatwienie spraw urzędowych

Aplikacja E-PŁATNOŚCI.

Za pomocą systemu płatności online można uiścić opłaty m.in. za odpady komunalne, skarbowe czy licencyjne, pozwolenie na budowę, dane z ewidencji ludności oraz większość dokumentów z Urzędu Stanu Cywilnego.

Aplikacja ECOHARMONOGRAM.

Aplikacja przypomina o terminie odbioru odpadów, pomaga je właściwie segregować, informuje o bieżącym stanie jakości powietrza, przypomina też o terminie płatności.

Aplikacja SIMS PKS.

Aplikacja pozwala śledzić rzeczywistą lokalizację autobusów komunikacji miejskiej w Pruszkowie.

Aplikacja 4PARENTS.PL.

Aplikacja służy do ewidencjonowania obecności dzieci w przedszkolu. Umożliwia również dostęp do ogłoszeń i wiadomości oraz uiszczanie opłat za przedszkole.

Źródło danych: UM Pruszków